Календарне планування Українська література 7 клас, 70 год.
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 17-09-2013, 15:10

 

Українська література 7 клас, 70 год.

Перший семестр – 34 год.

Зміст навчального матеріалу

Дата

Прим

ВСТУП – 1 год.

1

Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.

 

 

ІЗ ПІСЕННИХ СКАРБІВ –7 год.

2

Суспільно-побутові пісні. Висловлення відомих людей про українські народні пісні. Їхнє ідейно-художнє багатство. Жанрове-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо).

ТЛ: суспільно-побутові пісні.

 

1 пісня на-пам’ять

3

Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень. Козацькі пісні«Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою», «Гомін, гомін на діброві». Чумацька пісня «Ой у степу криниченька».

ТЛ: пафос твору.

 

 

4

Коломийки. «Дозвіллямолоді», «Жар­тівливіколомийки» — «перли розсипа­ногонамиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Життєствердний, гумористичний пафос.

ТЛ: коломийки, пафос твору.

 

 

5

РЗМ №1.Письмова робота про роль укра­їнськоїнародноїпісні в житті народу.

 

 

6

Урок позакласного читання №1.

 

 

 

7

Література рідного краю №1.

 

 

 

8

Тематична контрольна робота №1

 

 

ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ –26 год.

9

І. Франко.Коротківідомості про мит­цяі його багатогранну творчість.«Захар Беркут».Історична основа твору.

ТЛ: історична повість, сюжет

 

 

10

І. Франко «Захар Беркут». Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників.

 

 

11

І. Франко «Захар Беркут». Патріотичний мотив, його зв'язок з розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави.

ТЛ:мотив.

 

 

12

І. Франко «Захар Беркут». Характеристика образу Тугара Вовка.

 

 

13

І. Франко «Захар Беркут». Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образу Захара Беркута.

 

 

14

Т. Шевченко. Творче життя поета. «Мені тринадцятий минало».Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові.Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.

ТЛ: ідея, прийоми контрасту

 

 

15

Т. Шевченко. «Тополя». Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності.

ТЛ: балада, романтичний пейзаж, метаморфози, мотив.

 

 

16

Т. Шевченко «Заповіт» – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє.Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.

 

Напа-м’ять

17

Володимир Малик(В.К.Сиченко). Коротко про письменника. Історико-пригодницький роман «Таємний посол». «Фірман султана» (ІІ книга тетралогії «Таємний посол»).Жанрові, композиційні особли-вості твору.

ТЛ:історико-пригодницький роман, композиція.

 

 

18

Володимир Малик «Фірман султана».Арсен Звенигора – втілення національного характеру. Розповідь про легендарне козацтво та українського д’Артаньяна в умовах боротьби українського народу з турецькими і татарськими загарбниками.

 

 

19

Володимир Малик «Фірман султана».Тема вірної любові (Златка) і щирої дружби (Мартин Спихальський, Роман, Грива).

 

 

20

Володимир Малик «Фірман султана».Проблеми морального вибору та зради (Ненко, Чорнобай). Іван Сірко – мудрий ватажок, щирий патріот України.

 

 

21

Тематична контрольна робота №2

 

 

22

Михайло Стельмах.Коротко про митця.Його поетичне сприймання світу. «Березень», «Я став би птицею, коли б…».

 

 

23

Михайло Стельмах. Автобіографічна повість про дитинство. «Гуси-лебеді летять».

ТЛ: автобіографічна повість.

 

 

24

М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Єдність світу природи і світу дитячої душі.

 

 

25

М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Звичаї, традиції українців у творі.

 

 

26

М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Символ образу гусей-лебедів. Інші образи твору (дід, батьки, подружка Люба).

ТЛ: символ.

 

 

27

М. Стельмах «Гуси-лебеді летять». Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика.

 

 

28

Література рідного краю № 2.

 

 

29

Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника. «Климко». Воєнне дитинство у повісті.

 

 

30

Г. Тютюнник «Климко».Автобіографічна основа твору.Ідея самопожертви.

 

 

31

Г. Тютюнник «Климко». Характеристика образу Климка.

 

 

32

Г. Тютюнник «Климко».Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь).

ТЛ: художня деталь.

 

 

33

РЗМ №2.Переказування найбільш вражаючих епізодів повісті (з аргументуванням свого вибору), висловлення власних роздумів про значення доброти і чуйності в людському житті

 

 

34

Тематична контрольна робота №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська література 7 клас

Другий семестр – 35 год.

Зміст навчального матеріалу

Дата

Прим

«Ти знаєш, що ти – людина…» - 21 год.

35

О. Стороженко. Коротко про автора, його гумористичні твори. «Скарб». Морально-етичні проблеми оповідання.

 

 

36

О. Стороженко «Скарб».Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

ТЛ: засоби гумористичного зображення (поглиблено).

 

 

37

Богдан Лепкий.«Мишка (Казка для дітей,  для малих і великих)».

Твір, написаний спеціально для дітей. Актуальні морально-етичні питання в ньому, проблема збереження загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.

 

 

38

Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях.«Дощ полив...».

 

1 вірш – на-пам’ять

39

Ліна Костенко.«Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни.

 

 

40

Ліна Костенко.Поема «Чайка на крижині».

 

 

41

Ліна Костенко. «Крила». Розгорнута притча-метафора про глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті.

ТЛ: диптих.

 

 

42

РЗМ №3. Контрольний твір-роздум «Істинні та фальшиві цінності в житті»

 

 

43

Література рідного краю № 3. Є. Гуцало «Сім’я дикої качки». Твір про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем.

 

 

44

Тематична контрольна робота №4

 

 

45

В.Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі.

 

 

46

В.Симоненко.  «Лебеді материнства» - справжній поетичний шедевр.

 

 

47

В.Симоненко «Ти знаєш, що ти людина?». Громадянські, патріотичні мотиви, романтичний пафос його лірики.

 

 

48

В.Симоненко «Гей, нові Колумби й Магелани». Втілення в поезії особливостей української ментальності, рис національного характеру. Загальнолюдські цінності та ідеї.

 

1 вірш – на-пам’ять

49

Марина Павленко. Коротко про письменницю. Повість-казка«Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Особливості композиції.

ТЛ: повість-казка.

 

 

50

Марина Павленко«Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських» . Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній.Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів.

 

 

51

Марина Павленко«Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Роль художніх засобів у творі.

 

 

52

Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині.

 

 

53

Марина Павленко «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Характеристика образів дітей та дорослих, аналіз їхніх  вчинків.

 

 

54

Любов Пономаренко.«Гер переможений».Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності.  Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо).

ТЛ: новела.

 

 

55

Тематична контрольна робота №5

 

 

МИ – УКРАЇНЦІ –14 год.

56

Олександр Гаврош. Коротківідомості про мит­ця. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Композиція твору.

 

 

 

57

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Повість про пригоди українського силача, що став чемпіоном Чехословаччини та Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог.

 

 

58

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості.

 

 

59

Олександр Гаврош. «Неймовірні пригоди Івана Сили» Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність.  

 

 

60

Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник»,

 

 

1 вірш – на-пам’ять

61

Андрій Малишко. «Чому, сказати, й сам не знаю...». Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.

 

 

62

Андрій Малишко. «Вчителька». Ліризм поезій А. Малишка.

 

 

63

Андрій Малишко. «Так живуть на цій землі поети…». Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті.

 

 

64

Урок позакласногочитання №2.

 

 

 

65

Літературарідного краю №4.

 

 

 

66

РЗМ №4.Переказ найцікавіших пригод героя-підлітка з аргументуванням свого зацікавлення.

 

 

67

Тематична контрольна робота №6

 

 

68

Повторення та узагальнення

 

 

69

Повторення та узагальнення

 

 

 

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів