План конспект 7 клас ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2 «ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 6-03-2013, 12:34

ТЕМАТИЧНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 2 «ПРО ДАЛЕКІ МИНУЛІ ЧАСИ»

Мета:     виявити рівень учнівських знань, умінь та навичок із ви­вченої теми, закріпити їх; розвивати пам'ять, увагу, логіч­не мислення, творчу уяву; вміння під час виконання прак­тичних завдань; застосовувати здобуті знання, формувати кругозір школярів; виховувати інтерес до наслідків власної праці, пошану до творчої діяльності, пунктуальність, раці­ональність у використанні навчального часу.

Тип уроку: контроль та коригування знань, умінь, навичок.

Обладнання: тестові завдання і питання для контролю за темою у 3-х варіантах з різними рівнями навчальних досягнень шко­лярів.

ХІД УРОКУ

Організаційний момент

Оголошення теми й мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів

Пояснення вчителем питань, які стосуються проведення тематичної контрольної роботи

!V. Завдання до виконання контрольної роботи

І варіант

Початковий рівень

1. М. Стельмах присвятив свій твір «Гуси-лебеді летять»: а) своїм батькам; б) сину Ярославу; в) дядьку Себастіяну.

Якому герою відомих вам творів належать слова: «Хто хоч хвилю зазнав неволі, той зазнав гіршого ніж смерть»?

а)            Павлусю (А. Чайковський «За сестрою»);

б)            Климку (Г. Тютюнник «Климко»);

в)            Максиму (І. Франко «Захар Беркут»).

Визначте правильне твердження. Композиція — це:

а)            елемент сюжету: заключний, підсумковий складник художнього твору чи його частин;

б)            будова твору, особливості розташування частин у творі;

в)            початкова, вихідна частина художнього твору, в якій описується місце дії, обстановка, дійові особи.

Середній рівень

До якого жанру належить твір А. Чайковського «За сестрою»?

Яку книгу не зміг зрозуміти Михайлик (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»)?

Коротко розкажіть, як Климко і Зульфат допомогли своїй вчительці Наталі Миколаївні (Г. Тютюнник «Климко»).

Достатній рівень

Виконайте одне із завдань.

В чому виявилася ідея самопожертви у творі Г. Тютюнника «Климко»?

Висловіть власну думку, наводячи відповідні аргументи, стосовно того, які інтереси Захара Беркута (І. Франко «Захар Беркут») пере­важають — громадські над особистими чи навпаки.

Обґрунтуйте, через що «Заповіт» Т. Шевченка вважається твором, який єднає минуле, теперішнє, майбутнє.

Високий рівень.

Напишіть твір-мініатюру на одну із тем:

«Козак журби не має, з біди не заплаче» (За твором А. Чайковського «За сестрою»).

«Добро і зло в житті Климка (За твором Г. Тютюнника «Климко»)».

«Чим мені подобається Михайлик, герой твору М. Стельмаха «Гуси- лебеді летять».

ІІ варіант

Початковий рівень

З якою метою Климко (Г. Тютюнник «Климко») вирушив у подорож до Слов'янська? Щоб:

а)            поступити у ремісниче училище;

б)            знайти тітку Марину і залишитися у неї жити; в) здобути солі.

Якому герою відомих вам творів належать слова: «Та чи може бути більше добро, як свобода?!»?

а)            Михайлику (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»);

б)            Павлусю (А. Чайковський «За сестрою»);

в)            Мирославі (І. Франко «Захар Беркут»).

Визначте правильне твердження. Сюжет — це:

а)            послідовність і зв'язок опису подій у творах художньої літератури;

б)            основний спосіб викладу в художньому творі, де зображення подій і вчинків персонажів здійснюється від імені самого автора;

в)            опис зображення природи, природних явищ, краєвидів у худож­ньому творі.

Середній рівень

Як називався великий кам'яний стовп у творі І. Франка «Захар Беркут»?

Хто заспокоїв хлопця у творі Т. Шевченка «Мені тринадцятий минало»?

Коротко розкажіть, як малий Михайлик поставився до жебраків (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»).

Достатній рівень

Виконайте одне із завдань:

Висловіть власне судження про мужність і лицарську відвагу Павлуся, героя твору А. Чайковського «За сестрою».

В чому полягає ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності у творі Т. Шевченка «Тополя»?

Дослідіть, в якому епізоді твору Г. Тютюнника «Климко», на ваш погляд, найповніше розкривається вдача головного героя.

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

«Мій улюблений герой повісті А. Чайковського «За сестрою».

«Лише боротись — значить жить» (За твором І. Франка «Захар Бер­кут»).

«Дядько Себастіян — вихователь Михайлика» (За твором М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять»).

ІІІ варіант

Початковий рівень

За допомогою якого предмета Мирослава (І. Франко «Захар Беркут») могла вільно пересуватися у ворожому таборі?

а) Персня; б) смарагда; в) срібної монети.

Якому герою відомих вам творів належать слова: «Будеш іти межи люди і вибивати іскри...»?

а)            Климку (Г. Тютюнник «Климко»);

б)            діду Дем'яну (М. Стельмах «Гуси-лебеді летять»);

в)            Ганнусі (А. Чайковський «За сестрою»).

Визначте правильне твердження. Балада — це:

а)            епічний твір середнього розміру, в якому змальовано життя одного чи кілька героїв протягом тривалого або важливого за подіями часу;

б)            ліро-епічний твір, у якому змальовується характер, визначні події в житті людей;

в) невеликий за розміром ліроепічний твір фольклорного походження на

легендарну чи історичну тему. Середній рівень

Чому Климко, герой твору Г. Тютюнника «Климко», не залишився жити у тітки Марини?

Які художні засоби використав Т. Шевченко для відтворення вну­трішнього стану свого героя з твору «Мені тринадцятий минало».

Коротко розкажіть, як Тугар Вовк захистив від смерті Максима Бер­кута (І. Франко «Захар Беркут»).

Достатній рівень

Виконайте одне із завдань.

Обґрунтуйте, в чому полягає значення символічного образу гусей- лебедів у творі М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять».

Вмотивуйте, чи можна виправдити зрадництво Тугара Вовка (за твором І. Франка «Захар Беркут»).

Визначте основні риси характеру Павлуся, героя твору А. Чайков- ського «За сестрою».

Високий рівень

Напишіть твір-мініатюру на одну з тем:

«Заповіт» Т. Шевченка — самобутній витвір українського письмен­ства».

«Чи хотів би я мати такого друга, як Климко» (за твором Г. Тютюнника «Климко»).

«Шанобливе ставлення людини до природи у творі М. Стельмаха "Гуси-лебеді летять"».

V. Підсумок уроку VL Домашнє завдання

Підготувати міні-повідомлення про життя і творчість О. Стороженка, знати ідейний зміст його твору «Скарб». «ТИ ЗНАЄШ, ЩО ТИ ЛЮДИНА?»

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів