План конспект Урок № 54. Приголосні тверді й м’які, дзвінкі та глухі. Вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 13-12-2014, 23:09

Урок № 54. Приголосні тверді й мякі, дзвінкі та глухі. Вимова звуків, що позначаються буквами г і ґ

Мета: активізувати й поглибити знання учнів про тверді й м'які, глухі й дзвінкі приголосні; розвивати вміння й навички правильності вимови слів з літерами ґ і г; удосконалювати навички виразного чи­тання; розвивати навички роботи з текстом, вміння працювати колективно та самостійно; виховувати почуття любові та поваги до людей, що нас оточують.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання

  2. Бесіда:

  • Що є предметом вивчення фонетики?

  •  Що вивчає графіка?

  •  У чому полягає відмінність між звуком і буквою?

  •  Як утворюються звуки людського мовлення?

  • За допомогою чого ми записуємо фонетичну транскрипцію?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

IV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

  1. Робота з підручником

  2. Робота з текстом

    ?  Прочитайте виразно текст.
    ОСТАННІЙ КВИТОК
    Після дзвінка з уроку до школи прийшла телеграма: термінововідрядити Віктора Подолинного до міста Харкова на обласну олімпіаду з біології. Недовго збирався хлопець.
    Віктор давно не був у великому місті. Найвигідніше було летіти літаком. Ось він крокує через площу до скляної будівлі аеропорту. Коли хлопець зайшов до зали, то побачив біля каси людей.
    —  Чоловік мій у Харкові в лікарні... Йому робитимуть операцію..— говорила жінка. Вона стояла першою біля каси. З нею був хлопчик.
    —  У мене лише одне місце. Заброньоване на Подолинного. Я нічого не можу зробити,— говорила касир.
    Віктор почув своє прізвище і підійшов до каси.
    —  Подолинний — це я. Я... не полечу до Харкова.
    Хлопець нікому не розповів, чому він не полетів до Харкова (За В. Морозовим).
    ?  Дайте відповідь на запитання:
    - 3 якою метою Віктор збирався до Харкова? - Чому хлопець не полетів?
    ?  Поясніть значення слів. Крокувати — рос. шагать.
    Бронювати — закріпляти щось за кимось.
    ?  Визначте тему, основну думку, тип мовлення, стиль.
    ?  Проговоріть уголос виділені в тексті слова. Чи однакова в них кількість звуків і букв? Якщо ні — поясніть чому.

    V. Виконання вправ на закріплення вивченого

1. Самостійна робота

Записати дані слова в 2 колонки: в першу —  що починаються  дзвiнким приголосним, в другу — на глухий.Видiлені слова записати фонетичною транскрипцією, указати у нихприголосні тверді та м'які. Двоє з слів увести у речення. В записаних реченнях визначити й підкреслити  граматичнi основи.

, казка, сніг, красуня, ґудзик, береза,  , дуб, дзбан, джміль, дзвiнок, хор, спів, клен.

  1. Роботаз картками

    Подані слова передати фонетичною транскрипцією, назвати в кожному звуки голосні та приголосні. Поділивши слова на склади, пояснити пов’язаність кількості голосних звуків із кількістю складів.

     

    Орел, сокіл, зозуля, горобець, вороння, перепілонька.

  2. Прочитати скоромовки, правильно вимовляючи [г] та [ґ].

Гляньте: гуля он яка в гультяяки гусака!

Гуска гнівається: «Горе! Гулі гояться не скоро…

Га-га-гарний, хоч куди!

Го-го-годі, геть іди!

                                                Т. Коломієць.

Ґава дуже любить каву -

чорна ґава чорну каву,

чорна-чорна ґава з ґав -

чорну-чорну каву з кав;

вже й у зернах уживала -

зерна кавові жувала.

Попила її, поїла!

З кави ґава й почорніла.

                                                      О. Орач.

Гудзик, ґудзик розгойдався, із ниточки обірвався,

Упав на цибулю, набив собі ґулю.

Гвалт!

                                                       І. Малкович.

4. Робота біля дошки. 

Записати речення. Виділені слова передати звукописом (фонетичною транскрипцією).

Зубр у лісі на галяві роздивлявся чорну rаву. (Є. Гуцало.) В день цей rазда у повітку становить rринджоли і на сонечко уперше виставляє бджоли. (Д. Білоус.) І щастя в тім, що небеса вгорі є, а рідний rрунт внизу і холодить, і гріє. (За П. Вороньком.)

  1. Орфоепічна хвилинка

Змініть твердий  приголосний на мякий.

Чи змінилося значення слова?

Рад, сад, вив, синив, сіл, перелаз, рис, мала, бура, лан, зораний, лада, син

Робота з підручником. Виконання

VI. Узагальнення вивченого

Бесіда:

  • Скільки букв в українській мові служать для позначення голосних звуків?

  • Скільки голосних звуків є в українській мові?

  • А скільки приголосних звуків?

  • Скільки є твердих та мяких приголосних звуків?

VII. Підсумок уроку

VIII. Домашнє завдання

Вивчити правила виконати вправу.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів