План конспект ДІАЛОГ, ЙОГО РОЗІГРУВАННЯ ВІДПОВІДНО ДО ЗАПРОПОНОВАНОЇ СИТУАЦІЇ СПІЛКУВАННЯ
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 20-01-2013, 10:54
ДІАЛОГ, ЙОГО РОЗІГРУВАННЯ ВІДПОВІДНО ДО ЗАПРОПОНОВАНОЇ СИТУАЦІЇ СПІЛКУВАННЯ
Мета: навчити п'ятикласників оцінювати діалогічне мовлення щодо його змісту, мовного оформлення, відповідності ситуації спілкування; удосконалити мовленнєво-комунікативні вміння складати й розігрувати діалоги (орієнтовно 6—7 реплік для двох учнів) з урахуванням мети й адресата мовлення (тривалість діалогу 3—5 хв.), використовувати репліки для стимулювання й підтримання діалогу, формули мовленнєвого етикету тощо; підвищувати мовну й мовленнєву культуру п'ятикласників. Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Ознайомлення п'ятикласників з темою, метою і завданнями уроку. Оголошення епіграфа
Слова важать багато, проте багато слів не важить нічого.
Народна творчість
III. Виконання ситуативних завдань на складання і розігрування діалогів
Складання діалогів етикетного характеру за зразком
? Скласти за зразками сценку-діалог «Зустріч». У діалозі повинні бути такі тематичні групи формул мовного етикету: вітання, знайомство, запрошення, згода, подяка, прощання. Зразок:
1. — Здрастуйте!
— Доброго ранку!
— Радий вас бачити!
— Взаємно.
— Як справи?
— Дуже добре, спасибі! А Ви як живете?
— Непогано, дякую!
— Передавайте вітання рідні!
— На все добре!
2. — Пробачте!
— Слухаю!
— Коли відходить останній автобус?
— О шостій, здається.
— Спасибі Вам!
— Нема за що!
Складання і розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (робота в парах)
? Скласти діалоги, перша репліка яких указує на запрошення: а) піти до театру; б) відвідати заняття літературного гуртка; в) приїхати на зимові канікули до бабусі.
? Розіграти складені діалоги в парах, ураховуючи рекомендації пам'ятки. Як вести діалог
? 1-Дотримуйтесь теми спілкування.
2. Використовуйте репліки для стимулювання, підтримання діалогу, формули мовленнєвого етикету.
3. Дбайте про те, щоб репліки діалогу були послідовними, доречними, грамотно оформленими.
• Додержуйтесь правил спілкування (не перебивайте співрозмовника; почуйте його висловити власну думку; зацікавлено й доброзичливо вислуховуйте його; висловлюйте незгоду з позицією іншого так, щоб не образити його). 5. Дотримуйтесь норм літературної мови (не дозволяйте собі говорити суржиком, уживати слова-паразити, часто повторювати одні і ті ж самі слова, називати людину займенниками він, вона).
Складання і розігрування діалогів, пов'язаних із життєвим досвідом учнів
? Скласти діалоги телефонної розмови за поданими ситуаціями:
1. Трубку підняв не той, кому телефонують.
2. Ви не впевнені, що правильно набрали номер, уточніть.
3. Ви телефонуєте в установу (фірму) із проханням покликати до телефону вашого батька.
4. Вашої мами, якій ви телефонуєте на роботу, немає на місці, ви просите передати їй інформацію.
Творче спостереження
? Схарактеризувати ситуацію спілкування за першою реплікою. Визначити: а) офіційність (неофіційність) ситуації спілкування (ділова сфера спілкування, дружнє чи сімейне спілкування); б) рівність за віком, соціальним станом учасників спілкування; в) тональність спілкування (нейтральність, дружня, підкреслено поважна тональність, зухвала тощо).
1) — Діти, коли у вас перший екзамен?
2) — Добрий день, Вікторе Павловичу! — Здрастуйте, Ніно!
3) — Привіт, Сашку!
4) — Що Ви, бабцю, вам на іншій зупинці виходити!
5) — Шановний, дайте, будь ласка, склянку соку!
6) — Привіт! Скільки літ, скільки зим! Де ти пропав?
7) — Дівчата, хто взяв мою книжку?
8) — Доброго дня! Радий Вас бачити!
9) 9) — Усім салют!
IV. Самостійне складання діалогів у парах
Скласти діалоги (на вибір) за поданими ситуаціями: а) ви зустріли друга (подругу), з яким (якою) маєте спільне хобі (футбол, теніс, аеробіка, шахи, література або щось інше);
б) під час відвідування музею (виставки, театру) ви знайомитеся з цікавою людиною;
в) ви у шкільній їдальні, замовте обід.
VII. Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання
Скласти діалог за поданою ситуацією: порадьте другові (подрузі) не робити того, про що він (вона) має намір зробити; доведіть, що він (вона) помиляється.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів