План конспект ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З РОЗДІЛУ «ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ. ОРФОЕПІЯ»
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 22-01-2013, 09:36
ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ З РОЗДІЛУ
«ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОГРАФІЯ. ОРФОЕПІЯ»
Мета: перевірити рівень навчальних досягнень з розділу «Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія»; з'ясувати можливі недоліки в опануванні мовної теорії; удосконалити вміння логічно мислити, порівнювати, узагальнювати, робити висновки.
Форма проведення тематичного оцінювання: виконання завдань тестового характеру. Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.
ХІД УРОКУ
І.Організаційний момент
II. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
III. Підготовча робота
Мотивація навчальної діяльності учнів. Ознайомлення із критеріями оцінювання тестових завдань. Проведення інструктажу щодо виконання завдань тестового характеру. Поділ учнів класу за варіантами.
IV. Виконання тестових завдань
Варіант 1
1. Знайти правильне твердження:
а) м'який знак не пишеться після ц у кінці слів іншомовного походження;
б) голосних звуків в українській мові є шість, які можуть позначатися десятьма буквами;
в) для позначення роздільної вимови звуків я, ю, є, ї в українській мові використовується апостроф;
г) в основі написання слова щавель лежить фонетичний принцип правопису.
2. Знайти помилкове твердження:
а) в основі написання слова дощ лежить історичний (традиційний) принцип правопису;
б) голосним не властиві такі особливості як твердістьл м'якість;
в) м'який знак пишеться після л у групах -лц-, -лч-, які походять з -лк-;
г) шиплячі [ж], [ч], [ш] в українській мові вимовляються твердо.
3. Знайти рядок слів, у яких букв більше, ніж звуків:
а) сіль, піонерський, джміль, знання;
б) сімейка, будівля, дзвінок, щит;
в) щавель, мілина, гість, лялька;
г) січень, травень, здивуватись, судця.
4. Знайти рядок слів, у яких букв менше, ніж звуків:
а) пояснити, тато, ряд, в'юн;
б) Юля, ясний, сім'я, реєстр;
в) квітка, буря, читання, море;
г) юрист, об'їзд, день, троє.
5. Знайти рядок слів, у яких буквосполучення дж, дз позначаються одним звуком:
а) підзолистий, ґудзик, віджити;
б) джура, надземний, дзявк;
в) бджола, дзвоник, кукурудза;
г) підживитися, джинси, дзот.
6. Знайти рядок слів, у яких м'який знак і апостроф не вживаються:
а) підребер..я, бул..йон, ст..ожка, п..єса;
б) медв..яний, кур..йозний, жовч.., мен..ше;
в) матір..ю, черв..як, різ..бяр, Маньчжурія;
г) П..ЯТИЗЛОТНИК, заход..те, дон..чин, скрин..ці.
7. Знайти рядки слів іншомовного походження, які написані з помилками:
а) піца, шасі, Руссо, мулла;
б) Андорра1, інтермецо, журі, Вашингтон;
в) Адігея, віла, Адріатіка, ф'юзеляж;
г) адютант, бруто, папє-маше, Брусель.
8. Знайти речення, у яких треба вжити у.
а) В (У) нього не розживешся і серед зими льоду (Нар. творчість).
б) Скоро заб'ється їжак (в)у своє кубло на (у)всю зиму (3 календаря).
в) До весняного сонечна (в)(у)сю зиму просить їжак ( 3 календаря).
г) Навчання (у)(в) щасті прикрашає, а (у)(в) нещасті потішає.
д) Від спеки (у)(в)день ховається, а (в)(у)вечері від комарів.
9. Знайти рядок слів, у яких подвоєння приголосних відбувається внаслідок подовження:
а) туманний, піддатися, рознісся, ссати;
б) стаття, спросоння, Ілля, життя;
в) колосся, знання, попідтинню, обличчя;
г) беззубий, навмання, військкомат, священний.
10. Знайти групу слів, у яких можливе чергування приголосних звуків при словозміні:
а) вухо, книга, берег, кошик;
б) деревина, плюскіт, мішок, небо;
в) нога, козак, султан, долоня;
г) шепіт, коса, жито, серце.
11. Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
а) писар, віл, воля, сік;
б) лазити, носити, замітати, слово;
в) ворона, тонкий, вихователь, вітер;
г) чотири, чіпляти, доба, вдома.
12. Знайти групи слів, які записані без орфографічних помилок:
а) кістлявий, тижневий, велетень, депозитний;
б) комендантський, зхопити, прималювати, пресісти;
в) верб'я, женьшень, священик, прізвище;
г) півяблука, устний, лехкий, козьба.
Варіант 2
1. Знайти правильне твердження:
а) шиплячі перед зубними змінюються на зубні;
б) в основі написання слова виїзний лежить морфологічний принцип правопису;
в) характерною ознакою мовних звуків є те, що вони сприймаються
мовним апаратом;
г) у наголошеній позиції [є] вимовляється як [еи].
2. Знайти помилкове твердження:
а) фонема — одиниця найнижчого рівня мови;
б) букві акустичні особливосні не властиві;
в) [и] ніколи не вживається після твердих приголосних;
г) одна буква не може позначати різні звуки.
3. Знайти рядок слів, у яких букв більше, ніж звуків:
а) повір'я, щеня, доня;
б) ґудзик, больовий, Рафаель, ось;
в) тінь, стаття, дзвінок, сільський;
г) відсоток, епоха, майка, вікно.
4. Знайти рядок слів, у яких букв менше, ніж звуків:
а) полощуть, кузня, кожух, сміх;
б) в'ялість, робота, Україна, бій;
в) воїн, щоб, грає, Ярило;
г) щебінь, тиша, крутиться, легкий.
5. -Знайти рядок слів, у яких буквосполучення дж, дз позначаються одним звуком:
а) дзюбати, підземний, підзорний;"
б) Джин, дзінь, дзюдоїст;
в) дзуськи, піджилки, піджарений;
г) Джоуль, дзеркало, дзюркіт.
6. Знайти рядок слів, у яких м'який знак і апостроф не вживаються:
а) піч.., бур..як, мавп..ячий, весел.лин;
б) п..ята, р..са, тім..я, л..одовик;
в) Соловй..ов, зів..ялий, жен..жен.., матір..ю;
г) р..ясно, моркв..яний, рибал.лин, ковз..кий.
7. Знайти рядки слів іншомовного походження, які написані з помилками:
а) аппарат, пана, барокко, сигнал;
б) дискусія, піца, бонна, Аппалачі;
в) жюрі, Чікаго, Адриатіка, ілюмінатор;
г) п'єса, бульйон, пенюар, імміграція.
8. Знайти речення, у яких треба вжити зі, зо.
а) Челядь над'їхала (з,зі,зо) степу (3 газети).
б) У дитинстві завжди (з, зі,зо) мною була бабуся Орися (3 журналу).
в) Не будуть жнива (з,зі,зо) доброго дива {Нар. творчість).
г) (3, зі, зо) поганої трави не буде доброго сіна (Нар. творчість).
9. Знайти рядок слів, у яких подвоєння відбувається внаслідок збігу на межі значущих частин слова:
а) юннат, заввідділом, деффак, віддалений;
б) Залісся, нужденний, змагання, відлуння;
в) узбережжя, ллється, розкішшю, відкриття;
г) зміний, оббити, розрісся, балконний.
10. Знайти групу слів, у яких можливе чергування приголосних звуків при словозміні:
а) щастя, кінь, свічка, аспірант;
б) жаль, козак, гігант, користь;
в) східці, сік, корінь, подяка;
г) рука, рік, капелюх, пшениця.
11. Знайти групу слів, у яких можливе чергування голосних:
а) річ, радість, пекти, бджола;
б) сім'я, затінок, стеля, брів;
в) сніг, піч, гора, зоря;
г) промінь, юність, ополонка, голуб.
12. Знайти групи слів, які записані без орфографічних помилок:
а) Арктіка, прирва, шістнадцять, щидрувальний;
б) Флорида, молодую, священний, щипці;
в) прекрутити, Лукянівка, превентивний;
г) динамо, цистера, сфотографувати, ралі.
Відповіді:
1 варіант 1)а ;2)в ;3)а,г ;4)б ;5)в ;6)б ;7)в,г ;8)а,б ;9)б,в ;10)а ;11)б,г ;12)а,в;
2 варіант 1)а ;2)в,г ;3)б,в ;4)в ;5)б,г ;6)а,г ;7)а,в ;8)а,б ;9)а,г ;10)г;11)а,в ;12)б,г;
VI. Організований збір зошитів
VII. Відповіді вчителя на питання учнів
VIII. Домашнє завдання
1. Повторити вивчений теоретичний матеріал.
2. Скласти кросворд, ребус чи шараду за вивченим матеріалом.
Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів