План конспект 7 клас Зв’язне мовлення. Письмовий твір-розповідь про процес праці за власним спостереженням
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 15-03-2013, 10:55

Зв’язне мовлення. Письмовий твір-розповідь про процес праці за власним спостереженням

Мета: на основі здобутих текстологічних знань формувати текстотворчі вміння, зокрема вміння складати роповідь про процес праці за власними спостереженнями; виховувати повагу до праці, до людей, які працюють, до професіоналізму, старанності, відповідальності; розвивати культуру усного й писемного мовлення, логічне й образне мислення; сприяти збагаченню й уточненню словника учнів.

Хід уроку

 

І. Повідомлення мети і завдань уроку.

 

ІІ. Підготовка до роботи над твором.

 

* Прочитати уривки. З’ясувати,  який тип мовлення  покладено в основу кожного. Що є "відомим” і "новим” в реченнях розповіді? Свою відповідь проілюструвати прикладами з поданих уривків. Чи обов’язковою є назва особи, що виконує дії (тобто "дане”), у розповіді про процес праці? Визначити стиль кожного з уривків.

 

І. Запорозькі чайки робилися так. Днище видовбувалося з товстої липи. До  днища прикріплювалися дубові ребра, а на ребра дерев’яними кілками набивалися з дощок "чардаки” з підлогами,  у які під час походів складалися харчі й зброя. Посередині чайки прироблявся станок для щогли на одно вітрило.

        Коли чайку було  зроблено, її конопатили клоччям та дьогтем і врешті прив’язували під її боки  товсті в’язанки очерету на той ви

падок, щоб чайка не пірнула  під воду навіть тоді, коли б її залило хвилею.

З обох боків чайки прироблялися кочетки на 15-20 весел.

За А.Кащенком.

ІІ. Живцювання пеларгоній  провадиться навесні (з березня до червня), іноді – влітку (з червня до серпня). Живці після зрізування трохи підсушують (протягом 30-40 хвилин) і висаджують на глибину 2- 3 см в пісок, насипаний поверх шару листяної землі, на відстані  7- 8 см один від одного. Температуру повітря підтримують  у межах  15-18 градусів тепла. До укорінення живці злегка збризкують  водою. За таких умов вони укорінюються  за 2-3 тижні.  Після укорінення їх висаджують в горщики (7- 10 сму діаметрі), через деякий час – у відкритий грунт, на балкони або в більші горщики. Грунт готують  з листяної (1 частина), дернової (3 частини) землі, торфу та піску (по 1 частині). На дно горщика для  хорошого дренажу  кладуть щебінь або черепки. Рослини слід підживлювати органічними та мінеральними добривами.

З довідника.

Словник. Пеларгонія– вид трав’янистих і кущових рослин родини геранієвих.  Дренаж – спосіб виведення із землі зайвої вологи.

 

ІІІ.                                Його змололи і змісили  вкрай,

                                     І випікали вдосвіта у хаті –

                                     Зерно тужаве, з піснею на святі,

                                     Стрункий, важкий, достиглий урожай;

                                      На стіл поклали,

                                      Як пахучий май,

                                      Надією старому і дитяті,

                                      А вже в полях, у борозни картаті,

                                      Нове зерно кладе новий розмай.

А.Малишко.

* Робота з підручником.  Виконання вправи  419.

 

* Колективне складання  орієнтовного  плану розповіді про процес праці.

Зразок.

План твору-розповіді про трудовий процес

 

1.           Чому  я взявся (постійно берусь) до цієї роботи.

2.           Наскільки  потрібною (цікавою)  є для мене ця праця.

3.           Як я готувався (щоразу готуюсь)  до роботи (добір матеріалів, інструментів, створення певних  умов, з ким радився, що читав).

4.           З чого я розпочав (завжди розпочинаю) працю.

5.           Які трудові операції в якій послідовності виконував (виконую).

6.           Чим завершилася (завершується)  моя  робота.

7.           Чи задоволений я  (був, зазвичай буваю) тим, що вийшло.

 

*Колективне складання усного твору  (спочатку у діловому, потім – у художньому стилях) на одну з тем:

 

o       Як я допомагаю бабусі прибирати (готувати обід, прати, доглядати худобу)

 

o       Як ми з мамою (батьками, братом) робили ремонт у  моїй кімнаті.

 

o       Як моя менша (старша) сестра доглядає кімнатні рослини (кошеня, акваріумних  рибок).

 

o       Як  наша родина готується  до прийому  гостей.

 

o       Як  ми родиною змайстрували маскарадний костюм для меншого брата.

 

ІІІ.  Самостійна письмова   робота учнів на чернетках над твором у художньому стилі на одну з поданих вище  тем.

 

ІV. Підбиття підсумків уроку.

 

VІ. Домашнє завдання. Завершити, відредагувати чорновий варіант твору, переписати роботу до зошитів.

Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів
Популярні матеріали