План конспект Урок №47-48. Узагальнення вивченого з теми Відомості із синтаксису й пун­ктуації. Повторення теми
Додав: admin
Коментарів: 0
Додано: 10-12-2014, 23:02


Урок №47-48. Узагальнення вивченого з теми Відомості із синтаксису й пун­ктуації. Повторення теми

Мета:узагальнити й систематизувати знання учнів про пряму мову й діалог, удосконалювати навички вживання розділових знаків при них; вчити правильно інтонувати речення з прямою мовою та діалогом; розвивати логічне мислення, мовлення, увагу; виховувати працелюбність.


Тип уроку:урок повторення набутих знань.


Хід уроку


І. Організаційний момент


ІІ. Актуалізація опорних знань


  1. Лінгвістична гра « Голосую»

    (відповідають учні з символічними «руками», де червоний колір – ні, жовтий - так)

    Чужа мова -  це мова іншої особи, не автора, не мовця? Так

    Спосіб передачі чужої мови без збереження лексичних, синтаксичних особливостей – це пряма мова?    Ні

    Дослівне відтворення чужої мови – це пряма мова?   Так

    Непряма мова становить складносурядне речення?   Ні (СПР)

    Змістове ядро у конструкції з прямою мовою становлять слова автора?   Ні  (пряма мова)

    Невласне пряма мова поєднує в собі елементи прямої та непрямої мови? Так

    Різновидом прямої мови є діалог?   Так

    Нова репліка діалогу записується з нового рядка?   Так

    Репліки діалогу інколи беруться в лапки? Так  (Коли?  - коли записуються підряд, не з абзацу, а між ними ставимо тире)


ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів


IV. Виконання завдань на закріплення вивченого


  1. Редагування.


Бабуся промовила, що посиджу, бо втомилася. Мама сказала, що, Олю, дорогою додому не забудь купити хліба.


  1. Робота з картками


Прочитати вірш, пояснити розділові знаки. Скласти за змістом діалог, інсценізувати його.


Струмок


Ти куди біжиш, струмок?


Через поле у ярок. І зупинишся в ярку?


Ні, звідтіль в Десну-ріку!


А з Десни-ріки куди?


До Дніпровської води.


  1. Поетична хвилинка.


Прочитати вірш в особах. Чи це діалог? Як передано ставлення автора до вітру?


  • Чом, вітриську, розходився, хазяйнуєш у саду?

  • Це я в листі заблудився і дороги не знайду.

  • А навіщо трусив сливи у некошену траву?

  • Бо удався нелінивим, без роботи не живу!

    Т.Коломієць

    4. Самостійна робота

    Завдання: складіть за поданими реченнями поради, вживаючи звертання та пряму мову.

    1. Дивіться на цей світ очима своєї любові – і він буде прекрасним!

    2. Будуйте цей світ руками своїх надій – і …

    3. Несіть цей світ у долонях добра – і …

    4. Будіть цей світ світлом своєї віри – і …

    5. Творче конструювання.

     Перебудуйте речення з прямою мовою на речення з непрямою мовою. 

      «От і принесли нам лебеді на крилах життя», - говорить до неба і до землі мій дід Дем'ян (М.Стельмах). «Не жалій часу на читання!» - радив переписувач літописів Іван Томашевський. "Чого зажурився мій любий козак?» - питає дівчина вродлива (Леся Українка).

    6. Прийом «Обери позицію».

    На картках записані продовження речень, потрібно обрати власну позицію і коротко пояснити свій вибір.

    Зробимо кращим наш дім, бо (це наш обовязок; це джерело благополуччя; тут нам жити; природа просить про допомогу; це невичерпні засади для суспільства )

    7. Робота біля дошки

    Скласти речення за поданими схемами:

    А: «П?»

    «П!» - а.

    «П, - а, - п».

    А: «П».

    V. Узагальнення знань та вмінь

    Прочитати прислів’я і приказки. З’ясувати їх зміст. У яких ситуаціях ви могли б почути або використати подані прислів’я і приказки?

    1. Хто рано встає, тому Бог дає. 2. Так спить, як полохливий заєць. 3. Нині гульки, завтра гульки, а в городі ні цибульки. 4. Око бачить далеко, а серце — глибоко. 5. Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько. 6. Не помиляється той, хто нічого не робить.

    7. Пташка красна своїм пір’ям, а людина — своїм умінням. 8. Добрим словом мур проб’єш, а лихим — і в двері не ввійдеш (Нар. творчість).

    VI. Підсумок уроку

    VII. Домашнє завдання

    Скласти й записати 4–5 речень з прямою мовою, використовуючи прислів’я і приказки. Пояснити розділові знаки. Накреслити схеми.

     

     


Схожі матеріали:
Меню
Архів матеріалів